upm oh upm...

pagi tadi aku dan budak-budak course aku pergi lawatan dekat upm serdang. Gerak dari awal pagi lagi...lebih kurang kul 7 housemate rumah aku bangun..nasib baik tersedar awal kalau tidak naik komuter la jawabnya g upm...semua budak2 berkumpul dekat kab iaitu kolej kediaman upsi dekat dengan proton city..bas gerak dalam pukul 8..janji pukul 7.30..biasala janji manusia..and then we all berhenti kat r&r rawang...take a breakfast...yela turun pagi-pagi lagi belum jamah apa-apa selain hisap rokok sebatang...lepas tu,..bas pun gerak ke upm...firstly,..kami semua di bawa ke fakulti pertanian dekat puchong..disitu pihak universiti banyak membuat kajian dalam bidang akuakultur..briefing kami diperkenalkan mengenai fakulti tersebut and then kami didedahkan tentang kajian-kajian oleh pelajar master serta phD...selepas itu kami dibawa ke kampus induk yang terletak di serdang..disini kami didedahkan pula mengenai pembiakkan lembu iaitu melalui permanian berhadas..kami diberi briefing dahulu sebelum didemonstrasikan oleh staf mereka..banyak pengalaman yang aku dan kawan-kawan aku dapat sepanjang lawatan ini..dan yang paling aku tak suka adalah kerenah pak cik bas yang nk balik awal...sepatutnya kami dibawa berjalan-jalan dahulu dekat Alamanda or The Mines...apapun its was a memorable day...

0 comments:

Post a Comment